NaCoBeZU
Umiejętności:
- odczytywać liczby zaznaczone na osi;- zaznaczać liczby na osi;
- porównywać liczby wielocyfrowe;
-rozwiązywać zadania tekstowe z porównywaniem liczb.
MATERIAŁY DO POBRANIA:
Zadania i odpowiedzi (w tym zadania z gwiazdką)
Masz pytania lub problemy z rozwiązaniem zadań? Podejdź do mnie w szkole i pytaj 😀
Przeczytaj rozdział w podręczniku i przeanalizuj rozwiązane przykłady.
Zagraj w gry:
Gra "Oś liczbowa" (https://www.matific.com)(Uzupełniaj brakujące liczby, kliknij w okienko i za pomocą myszki naciskaj cyfry, które utworzą odpowiedź)
Grafika ze strony https://www.matific.com/pl/pl/activity /UnderstandingNumberLinesInputBoxTo100 |
Gra "Caterpillar-ordering" (https://www.topmarks.co.uk)
(Wybierz jak chcesz grać: Ordering - będziesz porządkować liczby rosnąco lub malejąco, Sequencing- będziesz uzupełniać liczby prawie jak na osi liczbowej. Następnie wybierz zakres liczbowy ( np. od 1 do 100) i "forwards" (w porządku rosnącym) lub "backwards" (w porządku malejącym). Grając przeciągaj liczby w odpowiednie miejsca.)
Grafika ze strony https://www.topmarks.co.uk/ ordering-and-sequencing/caterpillar-ordering |
Gra "LIFEGUARDS" (http://www.ictgames.com)
(Ratuj tonących ludzi. Twoim zadaniem jest podpłynąć do tonących ludzi i rzucić im koło ratunkowe. Żeby to popatrz w jakim miejscu na osi liczbowej znajduje się tonąc osoba (liczba wyświetla się również na radarze
Grafika ze strony http://www.ictgames.com/LIFEGUARDS.html |
Gra "counting Caterpillar" (http://www.ictgames.com)
(Porządkowanie liczb w kolejności rosnącej. Najpierw wybierz zakres liczb, które będą się pojawiać w grze od "smalest" (najmniejszej) do "largest" (największej). Następnie przesuwaj myszką liście na odpowiednie miejsca na gałęzi ( w kolejności rosnącej)
Grafika ze strony http://www.ictgames.com/ mobilePage/countingCaterpillar/index.html |